28 februari, 2009

Målbilden ikväll - en bil

Målet är som bekant viktigt om du ska lyckas med något och ikväll tänker jag på målet med att jag sitter och gör en affärsplan lördagkväll.

En elbil, förstås.
Den första här finns på Tekniska Museet och den är hundra år gammal. Lite tråkigt att de inte kommit längre med elbilstänket på alla år än vad de gjort, men om vi jämför med nedan, den Paris Hilton köpt, får vi ändå säga att industrin skyndat sig på sista tre åren. Läs om det här.
En tyst, relativt miljövänlig, snygg, praktiskt, lättstädad, alltid ren bil där vindrutetorkarna aldrig går sönder precis som allt annat på min nya målbil. Den ska jag köpa när jag når break even.
Min målbild för våren 2010: Jag kliver ut min hybridmersa och kisar mot majsolen. (De där dörrarna ska jag nog byta, tänker jag då...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar