10 februari, 2009

Idiotisk SJ-kampanj

Eller helt underbar kampanj. Men uselt genomförd. Dåliga resebolagshemsidor och usla weblösningar är inte bara tråkiga, de förstör hela ens dagdrömmande och inverkar tyvärr på ens handlande till den grad att det kanske inte ens blir någon resa.

SJs informationsavdelning har klistrat hela staden med en kampanj som går ut på att de har tågresor till Köpenhamn och flera ställen för 75 kronor. Låter mysigt i vårsolen, tänker resenären, som surfar in på tågsajten så fort hon eller han kommit fram till jobbet.

Där möts resenären av INGENTING.

Ingen rubrik om Billiga resor just nu eller liknande. Du måste fylla i var du vill resa och exakt datum och om du har tur är det en av de billiga tiderna, men sådan tur hade inte jag. Provade naivt med flera olika tider.
Det som finns är Sista minuten, där de gör reklam för billiga resor i januari, nu när vi kommit långt in i februari. Låter billigt för SJ att lova billiga resor så här i efterhand...

Jag säger vakna SJ, godmorgon! Suveränt att ni hakat på det nyväckta tågintresset och lanserar billiga biljetter, men säg mig, var är de?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar