27 april, 2009

Jag bara drar...

...till mina nya kompisar Anders, Hannes, Katarina, Max och Gustaf på coola sajten Driva Eget.

Följ min nya blogg här.

Det roliga med Anders Andersson, Sveriges meste privatekonom, mannen bakom Privata Affärer, är att han älskar privatekonomi. När vi pratade om vad jag skulle kunna skriva om var han helt lycklig.


- Kan du blogga om K10 blanketten också, du var visst på ett sådant möte, frågar han och låter som ett barn som ska få gå på Gröna Lund.


Orolig för att göra honom besviken berättar jag att Skattemyndighetens infomöte handlade om K4, jag hade sagt fel till honom. Min oro var obefogad. Det var lika bra, den handlar fortfarande om hur enskilda människor ska deklarera sina aktieaffärer, visserligen inte egna bolag, men ändå. Toppen.


Eftersom alla inte är lika intresserade av ALLT som har med privatekonomi att göra, du kanske inte ens kan alla Skatteverkets blanketter utantill, hoppas jag att jag får tillfälle att prata om allt möjligt smaskigt i företagandesvängen. Om både med- och motgång i uppstartet av min onlinebizznis. Jo, bizznissandet är på internet, tack och lov, den enda värld som känns riktigt hållbar den här lågkonjukturen.

Följ min nya blogg här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar